I tvivl om valg af løsning?
Hosting kan være komplekst og uoverskueligt.

Der er ikke nogen skam i at være forvirret eller i tvivl.
Nogle af vores produkter kan være meget komplicerede uden teknisk indsigt.
Er du i tvivl? Så tøv ikke med at kontakte os helt uforpligtende.


Serverdrift


Slip for bekymringerne omkring serverdriften og koncentrer jer om jeres kerneforretning.
Vi kan tage bekymringerne og ansvaret for at sikre, at jeres IT-løsning altid kører som den skal, og at der tages hånd om eventuelle problemer, der måtte opstå. Vi tager ligeledes hånd om løbende sikkerhedsopdateringer og sørger for, at de bliver lagt på udenfor normal arbejdstid.

Vi har erfaring med flere forskellige operativsystemer og mange forskellige applikationer og kan derfor tage ansvaret for serverdriften, mens kunden kan fokusere på sin forretning. Der er forskellige niveauer af driftsaftaler afhængigt af virksomhedens behov, se dem i tabellen herunder. Kontakt os gerne for at finde frem til, hvilken løsning der er bedst til lige netop jeres behov.

Delvis drift Udvidet drift Fuld drift
Systemopdatering Ja Ja Ja
Arbejdstimer inkl. pr. mnd. 0 1 2
Administrator/root adgang Ja Ja Nej
Overvågning inkluderet Nej Nej Ja
Automatisk fejlretning Nej Nej Ja

Driftsaftaler er som udgangspunkt kun mulige til Linux Debian, Linux Ubuntu samt Microsoft Windows Server serien. Ved andre ønsker kontakt os venligst.

Herunder ses definition af de forskellige punkter:

Systemopdatering:
Vi sørger for regelmæssigt at opdatere/patche serveren. Sikkerhedsopdateringer vil som udgangspunkt altid blive installeret i tidsrummet kl. 00:00 - 06:00 for ikke at påvirke driften unødvendigt, medmindre andet er aftalt.

Arbejdstimer inkluderet pr. måned:
For kunder, der har brug for hjælp til konfigurationsændringer, optimering osv. på serveren, kan det være fordelagtigt at tegne en driftsaftale med en eller flere arbejdstimer inkluderet, som så til gengæld er langt billigere, end hvis timerne skulle købes til normal takst.
Opgaver, der skal udføres under de inkluderede arbejdstimer, udføres som udgangspunkt senest næste arbejdsdag. Øvrigt arbejde ud over de inkluderede arbejdstimer er på timeløn.

Administrator / root adgang:
For kunder, der selv har kompetence til at foretage administrationsarbejde på serveren eller har andre eksterne parter, der skal gøre det, kan der være behov for administrator eller root adgang. Dette er dog ikke muligt ved fuld drift, da vi her påtager os det fulde ansvar for opsætningen, og det derfor kun er os, der kan stå for ændringer på serveren.

Overvågning inkluderet og automatisk fejlretning:
Ved inkluderet overvågning sørger vi for at overvåge op til 10 udvalgte services, websider osv., så vi får besked ved fejl. Når vi konstaterer fejl, påbegynder vi automatisk fejlretning i henhold til vores serviceaftale (SLA). Der tages forbehold for, at der kan gå længere tid, før der konstateres fejl på enheder, hvis problemet opstår i nattetimer eller under travlhed. Såfremt det skulle ske, kan vi kontaktes telefonisk for at blive gjort opmærksomme på problemet.
ActiveWebs A/S · Nørre Allé 22, 1. · 8000 Aarhus C · E-mail: info@activewebs.dk · Tlf: 70 27 70 57 · CVR: 31 08 59 34
Alle priser er oplyst i danske kroner og ekskl. 25% dansk moms · Betingelser kan læses her